tirsdag 5. august 2014

Onsdag 30.07

Nå har vi begitt oss ut på en 5 timer lang busstur til Ica som ligger lenger sør langs kysten. De siste par dagene i Lima har vi fortsatt å treffe familie og venner og inntrykkene er mange.

Det er mørkt. Jeg sitter ved midtgangen i bussen og kikker litt fremover. Da bremser den brått, og ut framfor bilen som kjører foran ser jeg en moto-taxi som ramler rundt. Alt gikk så fort, jeg ser en person som blir liggende på bakken og masse knust glass. Så svinger bussen til siden, kjører forbi og opp på veien og videre til Ica. Jeg ser mennesker som kommer løpende til for å hjelpe, så vi må bare fortsette.

Billettkontrolløren kalte meg "señora"(frue).. ser jeg så voksen(gammel) ut?
Klimaet i Ica er annerledes enn i Lima; tørrere og varmere, og det gleder jeg meg til. Det fuktige og kalde været i Lima har vært tøft for lungene, jeg har hatt en del vondt i brystkassa og håper det skal bli bedre med nytt klima.
De har et smart system her i forhold til bagasjen på bussen. Du får en billett som har samme nummer som billetten på kofferten din, vakta passer på at ingen jukser (han har ansvar for å prøve å huske hvem som hadde hvilken koffert) og så trenger du ikke være redd for at noen skal ta kofferten din.

Som det fremgår av overskriften var dette det jeg skulle publisere sist onsdag, men det har vært lite tilgang på Wi-Fi i det siste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar