lørdag 16. november 2013

Et lite drypp

Overskriften kan nesten tilsi regn, men jeg kan telle på en hånd hvor mange regndråper som har falt på meg.

Jeg vil bare fortelle at jeg har det bra. I dag er det lørdag, eller shabbat som det heter her, og da er man ikke pålagt å gjøre noe som helst. Jeg bruker disse dagene stort sett på matlaging.  Jeg eksperimenter med diverse kjente og ukjente matvarer og prøver meg frem og finner på nye ting. Noen ganger med mer hell enn andre. Man lærer så lenge man lever.

I morges dro jeg på kafé med to venninner og vi satt der en drøy time og koste oss og skravlet. Nå sitter jeg hjemme og spiser en mystisk blanding som jeg nok ikke kommer til å lage igjen.. men den er grei nok. Skolen begynner på mandag igjen og da har vi prøve. Vi har prøve ca hver uke, så vi er nødt til å følge med.

Jeg har nå tilbakelagt seks uker i Jerusalem,  og jeg har litt under ti uker igjen. Jeg trives, så tiden kommer til å gå fort og så er jeg plutselig hjemme igjen. I snøen. Her er det fremdeler oppunder 20 grader, men jeg ser at folk begynner å gå med jakke og støvler. Jeg bruker tskjorte og sandaler fremdeles.

Klemklem

1 kommentar:

Unknown sa...

Så BRA at du har det BRA :) DET gjør meg GLA! hils plussgradene fra meg, her er ingen snø ennå, men stabile minusgrader kom denne uken så når nedbøren er klar får vi nok litt ;)

Lykke til med prøver og Matlaging !!
SMASK <3

Legg inn en kommentar